Catatan Blog Terbiar




Assalamualaikum dan salam sejahtera,


Pergh, cukup 2 minggu tak mengisah pasal nak menulis di blog. Tapi memang 2 minggu ni sangat padat, ketat dengan program dan adventur hebat. Dari Muar ke Ulu Tiram, singgah di Batu Pahat, tidur di Muar lagi sekejap, terus membawa ke Rawang, belok sikit ke Kelana Jaya. Belum kira lagi konar ke  Ampang. Ahh, tetiba rasa macam nak sakit pinggang pulak (walhal memang la sakit pinggang, asik duduk dalam kereta je kejanya). Itu la pasal selalu disebutkan, ‘Ingat masa lapang sebelum masa sempit’. Iskkkhh…

Bukan saja  hal blog, malah hal pokok-pokok, hal Travian, hal Facebook (eh?) pun semua tak kisah dah. Malam tadi bila Pak Bujal dah naik kerja semula baru la rasa macam stress tu dah kurang sikit. Masa untuk slow down menghayati masa lapang. Kihkih. Stress pun bukannya pasal apa, pasal asyik berurusan di luar. Bila diingat-ingat macam 1-2 hari je dalam seminggu kitorang betul-betul duduk kat rumah, yang lainnya mestilah nak kena keluar juga. Kalau tak ikut macam rugi la pulak..kan…keh keh keh.

So, cerita dua minggu nanti mana yang best saya akan cuba tulis lain kali lah. Projek tanaman yang sempat dibuat pun cuma menyemai benih dan merumput u___u|| . 

Oh ya, sempat juga mencuba menanam taugeh di dapur sendiri ikut versi rakan blogger, ejaMaria. Insya-Allah esok boleh dimakan, nak bubuh dalam soto. Hehe.

Photobucket

Perkembangan taugeh hari ke-3

Versi saya mungkin akan datang saya akan post 1 entri berkaitannya. agak leceh sikit tapi tak apa lah, sekadar variasi. Mungkin appearance end result nya agak berbeza, begitu juga dengan methodnya sesuai untuk sesetengah orang lain pula :)


4 ulasan:

  1. Saya belum sempat lagi buat taugeh tu. Insayallah nanti nak try jugk ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yummy! separuh dah selamat buat topping soto. hehe. ada masa nanti hernyhafiz boleh la cuba pulak n__n

      Padam
  2. Lepas pandai buat taugeh sendiri, nanti cuba buat tauhu sendiri pula, lepas tu bolehlah buat tauhu sumbat makan panas2...best!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. good idea JR! walaupun saya kurang minat makan tauhu tapi itu mmg kesukaan suami. Insya-Allah ada masa akan google teknik buat tauhu pulak :) biasa kat rumah mak buat tempe sendiri. itu memang sgt sedap pada lidah jawa saya ni..kikiki

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...